Nieuwsbrief

Campagnemateriaal: Muziek/lachen/voetbal is mijn drug.

Wat?

Met de campagne 'muziek/lachen/voetbal is mijn drug' wijst VAD erop dat 4 op 5 jongeren nooit cannabis heeft gebruikt en zich ook zonder cannabis amuseert. Postkaartjes met jongeren die zich goed in hun vel voelen, illustreren dit. Met het dragen van de festivalbandjes, die voor de campagne ontwikkeld werden, kunnen jongeren een statement maken. Op druglijn.be vinden ze weetjes en tips over cannabis en over hoe om te gaan met gebruik van vrienden. Het pakket bestaat uit 20 polsbandjes en 20 postkaartjes.

Wie kan aan de slag met het materiaal?

Secundair onderwijs. De prioritaire doelgroep van de campagne zijn 15-18-jarigen die niet of experimenteel gebruiken. 

Waarom is dit materiaal nuttig?

Wie zijn leven lang rookt, heeft 50% meer kans om vroeg te overlijden aan de gevolgen van roken. Daarom is het belangrijk om jongeren aan te sporen niet te beginnen met roken of aan te moeden om te stoppen. De campagne ontkracht de mythe dat alle jongeren cannabis gebruiken.

Meer info

Wil je meer doen rond tabakspreventie op school, neem contact op met Logo Kempen of kijk eens bij de projecten.

Bestelinformatie

Postkaartjes en armbandjes kan je gratis bestellen bij Logo Kempen.

Gratis: € 0.00

← Vorige

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen