Nieuwsbrief

Week van de KEIGEZONDE KEMPEN - 1 tot 7 maart 2018

Van 1 tot 7 maart 2018 staat een gloednieuwe actieweek in de kijker: De Week van de KEIGEZONDE KEMPEN. Lokaal, want gericht op de Kempen. En ‘kei-gezond’, wat refereert naar de sappige woordspeling van ons Kempens taaltje. LOGO Kempen pakt voor de eerste keer breed uit met al haar partners over het thema gezondheid. Deze eerste actieweek is gericht op gezinnen met jonge kinderen en wat gezondheid en gezond zijn voor hen betekent. Hoe belangrijk vinden zij gezondheid? Hoe integreren ze gezond gedrag in hun levensstijl? LOGO Kempen daagt al haar partners uit om mee te doen met minstens één aanbod (bv. vorming, workshop, lezing, campagne, expo, …) dat zich richt tot jonge gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Ook de grootouders spelen een rol in de gezinscontext. Alleen samen gaan we voor een KEIGEZONDE KEMPEN. 

Waarom gezinnen? 

Pierre Goor, voorzitter Logo Kempen: "Gezinnen met kinderen tot 12 jaar zijn de voedingsbodem voor toekomstige generaties en investeren in gezondheidsvaardigheden bij kinderen begint bij ouders en de familiecontext. Huishouden, een drukke job, schoolwerk, hobby’s, sociale contacten, balans werk-privé ….   Vaak is er wel de intentie om gezondheid thuis voorop te stellen, maar ontbreekt het aan tijd en kennis. Daar willen wij met de actieweek op inzetten."   

Samen inzetten op gezondheid. 

Wim Woestenborghts, coördinator Logo Kempen: "Een gedeelde en gedragen inzet op preventie, dat klinkt als muziek in de oren. Het is nodig dat partners in zorg, preventie en gezondheid meer samenwerken. Heel veel organisaties werken lokaal in de Kempen aan gezonde thema’s en vullen mekaar aan. We moeten met onze kennis, expertise en ervaring onze krachten bundelen en samen naar buiten treden. Preventie en het belang ervan is voor veel gezinnen nog een weinig concreet begrip. We willen met gezamenlijke inspanningen preventie tot aan de keukentafel van de burger brengen. Daarom doet Logo Kempen een beroep op haar volledig netwerk om een gezamenlijk aanbod samen te stellen voor gezinnen, het initiatief te ondersteunen en vooral, mee te doen."

Waarom meedoen?

-          Jouw aanbod wordt overal mee opgenomen.

-          Je bent partner van de eerste integrale lokale actieweek over gezondheid.

-          Breed lokaal bereik in de Kempen.

-          Intekenen is volledig kosteloos.

-          Trekkerschap, communicatie en coördinatie door Logo Kempen.

-          En vooral: Je zet mee in op de gezondheid van de Kempense gezinnen!
 

Partners die hun deelname al bevestigd hebben

CGG Kempen (kinder-en jongerenteam), Huizen van het Kind (Balen, Dessel, Mol, Retie, Stadsregio Turnhout), de Gezinsbond, Hou-Vast (vzw voor alleenstaande ouders), Christelijke Mutualiteiten, Liberale Mutualiteiten, Netwerk GGZ Kempen, Zitdazo vzw, BKO De Bengelbende Geel, Vormingplus Kempen, KIKO

Je deelname bevestigen kan door het invullen van het formulier via deze link tegen uiterlijk 30 april. 

Heb je vragen?

Neem dan contact op met ons:

Lynn Weyns of Evy Bens

lynn@logokempen.beevy@logokempen.be

014/44.08.34

>> Meer info vind je ook op de projectfiche

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen